Pakket aanvragen?

Voedselbank Zeist heeft twee Coördinatoren Beoordelingen (CB). Zij zijn de schakel tussen de Voedselbank, de verschillende verwijzende maatschappelijke instanties en de klanten die door deze instanties beoordeeld en zo nodig verwezen worden. De beoordelaars dienen namens deze mensen de aanvragen in aan de hand van landelijke richtlijnen van Voedselbanken Nederland.
Om de zelfredzaamheid van onze klanten te vergroten en hen weer op eigen benen te helpen staan, wordt er nauw samengewerkt met deze verwijzende organisaties; voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Namens de VBZ neemt de CB ook deel aan het Minimaplatform van Zeist, een initiatief van de Gemeente Zeist, en ook aan ander overleg met de gemeente. Daarnaast is er contact met wijkgerichte initiatieven op het gebied van armoedebestrijding. Met Mijn Groene Huis (MGH) is er overleg over het stimuleren van een energiemaatje voor Voedselbank-klanten die een hoge energierekening hebben.

U kunt niet zelf een voedselpakket bij ons aanvragen. Dit moet een deskundig beoordelaar voor u doen. Hier vindt u een lijst met beoordelaars en hun contactgegevens.

De beoordelaar kijkt of u voldoet aan de criteria om in aanmerking te komen voor een voedselpakket. Als u hiervoor in aanmerking komt krijgt u van ons schriftelijk bericht waar en vanaf welk moment u uw eigen voedselpakket kunt komen samenstellen.

Voldoet u aan de eisen? Dan kan uw beoordelaar u bij ons aanmelden. U krijgt dan maximaal twaalf weken lang elke week een pakket, dat u zelf samenstelt in onze winkel op de Kwikstaartlaan 44 te Zeist.

Zie onze contactpagina voor details over onze winkel en openingstijden.

Het doel is dat u stap voor stap meer grip krijgt op uw financiële problemen. Dat lukt meestal niet binnen 12 weken. U kunt dan ook verlenging krijgen maar daarvoor moet er wel een herbeoordeling plaatsvinden samen met uw beoordelaar.