Ik ben klant en heb een vraag

U ontvangt een voedselpakket en heeft hierover een vraag. Hieronder worden veelgestelde vragen beantwoord. Indien u een voedselpakket wilt aanvragen, begint u bij het stappenplan.

Waar kan ik mijn pakket ophalen?

U krijgt na inschrijving een brief met vermelding van de dag die u gekozen hebt in overleg met de beoordelaar. Daarin staat ook wanneer u voor het eerst uw voedselpakket kunt komen samenstellen en meenemen. Kijk op de contactpagina voor de openingstijden van de winkel.

Kan ik opgeven wat ik in mijn pakket wil hebben?

U kunt in de winkel uw eigen pakket samenstellen, op basis van een puntensysteem. In de winkel liggen producten die wij die week van de leveranciers hebben gekregen. Vegetariërs en mensen die geen varkensvlees eten kunnen bij ons terecht net als mensen met een allergie. U geeft dit op bij de beoordelaar die het pakket voor u aanvraagt.

Kan ik het voedsel in het pakket veilig gebruiken?

Ja, beslist! Wij zorgen er altijd voor dat het voedsel voldoet aan de eisen die de Voedsel en Waren Autoriteit stelt. Wanneer u een pakket krijgt toegewezen krijgt u ook een brief waarin die eisen staan vermeld. Ook staan hierin adviezen hoe u met ingevroren voedsel dient om te gaan.

Ik kan mijn pakket niet ophalen. Wat nu?

U kunt niet op een ander tijdstip uw voedselpakket samenstellen en ophalen. Wel kunt u iemand vragen dit voor u te doen (bijvoorbeeld familie, kennis of buren). Deze persoon moet kunnen aantonen dat hij of zij namens u komt.

Ik kan mijn pakket niet ophalen en er is ook niemand om dit te doen. Wat nu?

Het beste is dat u zich dan voor deze week afmeldt. U kunt dit persoonlijk in de voorafgaande week melden bij uw bezoek aan de Voedselbank. Of uiterlijk laat u dit ‘s ochtends telefonisch weten. Het telefoonnummer dat u moet bellen is 06 – 58880943.

Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet ophaal en me niet heb afgemeld?

Als u verzuimt om u af te melden dan verliest u na 2x niet afmelden in principe uw aanspraak op een voedselpakket en wordt u uitgeschreven. De verwijzende instantie wordt op de hoogte gesteld. Dit betekent dat u opnieuw een aanvraag voor het voedselpakket moet doen.

Wat gebeurt er als ik vergeet mijn pakket te laten verlengen?

Vanaf drie weken voordat u voor het laatst een pakket krijgt u een e-mail of brief van de administratie van de Voedselbank met het verzoek zo snel mogelijk contact op te nemen met uw beoordelaar. Ook wordt u hier aan herinnerd als u uw voedselpakket komt ophalen. Neemt u niet of niet op tijd contact op dan vervalt uw aanspraak op een pakket en wordt u uitgeschreven.

Ik ben niet tevreden over de Voedselbank. Waar kan ik terecht?

U kunt in de winkel ter plekke uw probleem bespreken met de uitgiftecoördinator. U kunt ook contact opnemen met het bestuur van de Voedselbank. Bekijk daarvoor onze klachtenregeling.

Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met de algemeen coördinator.